Januari 2013 – Marcel v.d Brand

Ter elfder ure besloot ik dit jaar tóch maar op wintersport te gaan. Niet te ver weg, alléén en met eigen auto, om zo maximale bewegingsvrijheid te hebben. Over een paar dagen zou ik vertrekken, dus even een hotel opzoeken op internet. Al surfend kwam ik daar op een site waar reisgenoten gezocht worden. Niet echt mijn ding, maar gereageerd uit nieuwsgierigheid. Prompt kreeg ik een mailtje van Tina van Ski Holland; “wellicht is er nog een plaatsje vrij bij ons ”. Vriendelijk bedankt, want dat is toch wel het laatste wat ik zocht.met een groep in de bus. De volgende dag belde ik met Tina om toch wat meer te vragen en tijdens dat gesrek ging ik overstag. Tina klonk zo overtuigd dat ik geen “neen” meer kon zeggen :gezellige groep mensen van divers pluimage en skiën al jaren met elkaar; het is ook wel de bedoeling dat je enigszins kunt skiën, want je wordt ingedeeld in groepen van 10, met eigen, vaste gidsen/skileraren ; alles is geregeld en we verblijven in een 4sterren hotel “ Binnen 10 minuten belde ze terug dat ze een paar kamers in het hotel “verschoven” had en dat ik mee kon. Aldus geschiedde. ’s Avonds om 19:30 in de bus te Leerdam. De meesten kenden elkaar en waren duidelijk enthousiast elkaar weer te zien. Voor mij was een plaatsje gereserveerd, en er lag al een lekkere ‘col’ klaar voor op de pistes. De busreis verliep comfortabel en voorspoedig. ’s Ochtends om 07:30 uur arriveerden we op bestemming aan de voet van de Dolomieten, waar een heerlijk ontbijt ons wachtte. ’s Middags al skiën, waar ook het gemak van een groep al snel duidelijk werd : Frans en Tina hadden vervoer en skipas geregeld, je hoefde alleen aan te sluiten. Heerlijke en gezellige middag geskied. En zo ging dat eigenlijk alle dagen; op tijd aan het ontbijt en op tijd vertrekken naar steeds een ander gebied; ieder met zijn eigen groep op pad, met erg leuke en competente skileraren (m/v). Onderweg en aan de lunch kwam je elkaar (soms) weer even tegen. Van dag 1 af voelde ik me opgenomen in de groep en werd al snel een ware “familie”, in de goede zin van het woord ! Ook ’s avonds geen vaste tafelindeling , maar steeds wisselend naar eigen behoeve. Het hotel was top; heerlijke wellnessruimte met sauna en zwembad. Elke dag 5-gangen menu en uitgebreid ontbijtbuffet. Natuurlijk kent een groepsreis een andere discipline dan wanneer je alleen reist, maar het unieke karakter van deze groep heeft deze wintersport tot een onvergetelijke , nieuwe, ervaring gemaakt, met veel gezelligheid. Door het bijzondere organisatie-­ en improvisatietalent van Frans en Tina liep alles zeer gesmeerd. Zij waren steeds alert op wijzigen en communiceerden dit uitstekend. Hun betrokkenheid in het goede groepsgevoel bleek ook steeds uit hun hulp bij de, helaas onfortuinlijker, geblesseerden onder ons. Frans en Tina, bedankt voor een heerlijke “groepsreis met de bus “op wintersport.!!
Ben volgend jaar graag weer van de partij, als dat mag van Thea.