Mijn eerste ervaring met de Ski Holland groep. Januari 2020

Iedere keer als mijn man terugkwam van een reis met de Ski Holland Groep raakte hij niet uitgepraat over de gezellige groep, de leuke skigidsen, de goede skipistes, het geweldige hotel etc. etc. Mijn nieuwsgierigheid  was gewekt en zowaar… ik zou het nu ook mee gaan maken!

We verzamelden die vrijdag in Meerkerk. De sfeer was vrolijk, het was duidelijk dat iedereen er weer veel zin in had. Na een voorspoedige reis kwamen we vroeg in de ochtend in Oostenrijk aan. Bij Hotel Jaegerhof in Zamst,waar we  direct voor een lekker ontbijt konden aanschuiven. Naast het hotel was de skiverhuur en de skilift. Zodoende konden we al heel snel aan onze eerste afdaling beginnen.

’s Avonds maakte ik kennis met de vier skigidsen: Andrea, Kim, Heinz en Karin.  Ze werden uitbundig begroet door de groep. Opvallend hoor, dat ”one big familygevoel”. Leuk om te zien! En dat gevoel werd gedurende de week alleen maar versterkt.

Zondag zou het dan echt gaan beginnen. Onze buschauffeur William bracht ons naar een prachtig skigebied. De groep werd verdeeld over de 4 gidsen, al naar gelang je vaardigheid. Het was zeker geen overbodige luxe om de techniek weer een beetje bij te schaven….

Na een heerlijke dag skiën (en niet te vergeten de apres ski) plof je weer in de bus voor de terugreisnaar het hotel.  Voor het diner hebben we nog even gebruik gemaakt van de geweldige wellness faciliteiten: diverse sauna’s en een buiten zwembad. Je krijgt vanzelf het ultieme vakantiegevoel!! Daarna volgde een fantastisch 4 gangen diner. Nou, dat beloofde wat voor de rest van de week!

Halverwege de week begon het stevig te sneeuwen en ik besloot een dagje te gaan wandelen ipv te skiën. Gelukkig had Anja hetzelfde idee en zodoende maakten we samen een prachtig  rondje in de omgeving van Seefeld. Zo mooi, die verse sneeuw op de boomtakken. De volgende dag hadden we weer een strakblauwe lucht. Wat heb ik genoten van de mooie vergezichten boven op de berg.

De skigidsen zorgden aan het eind van de week nog voor een gezellige muziekavond. Heinz had zijn saxofoon meegenomen. Andrea en Kim konden heel aardig zingen, de voetjes gingen van de vloer, dus ja…. Je kan wel zeggen dat iedereen zich enorm vermaakt heeft!

Verder wil ik een groot compliment geven aan Tina en Frans voor de perfecte organisatie. Zij hebben zich voor de volle 100% ingezet om deze week tot een succes te maken. Zelfs voor de laatste dag was er nog een programma. Frans reisde met een groot deel van de groep naar Innsbruck om daar een stadswandeling te verzorgen. Klasse!!